نحوه نگهداری از کولر گازی در فصل زمست


با نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش تدریجی دمای هوا کم کم کولر گازی ها جمع شده و سیستم های گرمایشی جای آنها را می گیرد.اما برخی از مدل های کولر گازی را می توان در فصل زمستان هم استفاده نمود ولی باید نکات مهم نگهداری کولر گازی در زمستان را بدانید زیرا برخی از مدل های کولر گازی دارای قابلیت سرمایش و گرمایش به طور همزمان می باشند و می توان از آن در فصل تابستان و زمستان استفاده نمود.

در این مقاله از نمایندگی تعمیرات کولر گازی ال جی LG قصد داریم به نحوه نگهداری از کولر گازی در فصل زمستان  بپردازیم.



طریقه جمع آوری و نگهداری از کولر گازی که فقط قابلیت سرمایش دارد

 

·         کاور کردن کولرگازی

 

کاور کردن یکی از عوامل نگهداری از کولر گازی در زمستان  است که باید در فصل زمستان از کاور کولر گازی استفاده کنید. و صورتیکه که کاور کولر گازی را نداشتند آن را میتوانید از بازار تهیه کنید و برای کولر گازی از آن استفاده کنید. این کار باعث میشود که کویل‌های کونداسنور کولر گازی کثیف نشود. زیرا کثیفی کویل‌ها کیفیت عملکرد دستگاه را پایین می‌آورد.

 

·         قطع برق کولر گازی

اتصال برق کولرگازی را قطع کنید. برق دستگاه کولر گازی از فیوز مینیاتوری تامین میشود. معمولا فیوز مینیاتوری کولرگازی های ایننورتر و کولر گازی های با ظرفیت بالاتر از 30 هزار کنار موتور دستگاه و ظرفیت های پایین تر از 30هزار اینورتر کنار پنل قرار دارد.

 

·         خارج کردن باتری کنترل کولر گازی

نگه داشتن باتری در درون کولر گازی که قابلیت گرمایشی ندارند و فعلاً نیازی به استفاده از آن نیست می تواند باعث خرابی دستگاه کولر گازی شود پس بهتر است هنگام استفاده نکردن از کولر گازی باتری آن را از دستگاه خارج کنیم تا بهتر بتوانیم ازکولر گازی در زمستان  مراقبت کنیم .

 

نگهداری از کولر گازی که قابلیت سرمایش و گرمایش دارد

·         سرویس کردن کولر گازی

بهتر است که در ابتدای استفاده از دستگاه در حالت گرمایش سرویس کولر گازی خود را انجام دهید. درصورتیکه محیط گرد و غبار زیادی داشته و یا مدت زیادی است که سرویس نشده حتما نیاز است که دستگاه سرویس شود

 

·         تنظیمات دمای کولر گازی

 

درصورت دارا بودن کولر گازی شما به حالت گرمایش، حالت گرمایش را انتخاب کنید که این کلید با علامت چهار شکل مشخص شده است. برای تنظیم دما میتوانید با کلید Temp که در واقع همان علامت‌ مربوط به تنظیم دما هستند، درجه را انتخاب کنید. درجه‌ی 30 گرم‌ترین حالت و 16 خنک ترین حالت است.

 

تمیز کردن اجزای زیر قبل از جمع کردن کولر گازی در زمستان

 

·         پره های فن 

 

پره های فن به این دلیل که بیشترین تماس را با هوای بیرون دارند بیشتر در معرض انواع آلودگی قرار میگیرند و سریع تر کثیف میشوند. ابتدا باید فن ها را به خوبی تمیز کرده و آن ها را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

 

·         فیلترها

 

فیلترها یکی از مهم ترین اجزای پنل داخلی کولرهای گازی محسوب میشوند که در حالت عادی و در فصول گرم سال باید حداقل ماهی یکبار اقدام به تمیز کردن و شستن آن کنید. زیرا فیلترها هوای محیط را به خود جذب میکنند و آلودگی های زیادی را به خود میگیرنند. به خصوص اگر کولر را در نزدیکی آشپزخانه نصب کرده اید جذب چربی توسط فیلترها به مراتب افزایش پیدا میکند..

 

 

·         کویل ها 

 

عدم تمیز کردن فیلترها میتواند بر روی عملکرد کویل ها تاثیر مستقیم داشته باشد و راندمان آن را کاهش دهد. کویل ها که از جنس آلومینیوم هستند در پنل خارجی یا کندانسور قرار دارند. این پره ها بسیار آسیب پذیر بوده و با کوچکترین ضربه دچار خم شدگی و شکستگی میشوند . آسیب دیدن کویل ها میتواند در سیستم گردش هوا اختلال ایجاد کند. پس در فصل زمستان که نیازی به استفاده از سیستم های سرمایشی ندارید باید کویل ها به خوبی تمیز کنید.

 

 بیشتر: مراحل سرویس کولر گازی در تابستان

·         بررسی کانال ها و دریچه های مسدود شده 

 

بعد از اتمام فصل تابستان و با شروع فصل سرما که نیازی به استفاده از کولر گازی نخواهید داشت باید تمام لوله ها و دریچه های کولر را بررسی کنید. وجود گرفتگی و انسداد در لوله ها موجب میشود که کارآیی کولر گازی به شدت افت کند و رطوبت آن از بین برود.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟