علت نرسیدن گاز به شعله اجاق گاز

 

اجاق گاز یکی از مهمترین لوازم خانگی در آشپزخانه به حساب می آیند گاهی وقتا ممکن است گاز به اجاق گاز نرسد .یکی از مهمترین مشکلاتی که گاهی وقتا ممکن است رخ دهد این موضوع می باشد البته این را بدانید که با یک اقدام سریع و تقریباً ساده می توانیم این مشکل را برطرف کنیم در صورت نداشتن آگاهی می توانیم با یک تعمیرکار مشکل خود را مطرح کنیم در این مقاله از نمایندگی تعمیر اجاق گاز مدیا قصد داریم تا به علت نرسیدن گاز به شعله اجاق گاز و مشکلات ان بپردازیم و در صورت امکان راه حل هایی برای حل این مشکل ارائه دهیم.



علتهای نرسیدن گاز به شعله اجاق گاز عبارتند از:

·         بسته بودن شیر ورودی اصلی

·         مسدود شدن مسیر جریان گاز

·         قطع بودن گاز منطقه

·         خراب بودن جرقه زن

·         تنظیم نادرست محفظه مخلوط کن اجاق گاز

بسته بودن شیر ورودی اصلی

یکی از علتهای نرسیدن گاز به شعله اجاق گاز حذف بودن‌شیر ورود اصلی است در صورتی که شیر یا منبع اصلی گاز ورودی بسته باشد؛جریان گاز در هیچ یک از انشعابات آن رخ نمی‌دهد..

راهکار:

.  با چک کردن شیر اصلی از باز بودن گاز اطمینان حاصل کنید. و اطمینان حاصل کنید که مشکل از جای دیگری نیست

 

مسدود شدن مسیر جریان گاز علت نرسیدن گاز به اجاق گاز

اگر شلنگ پشت گاز، دچار خمیدگی باشد؛یا اینکه در پشت اجاق گاز به نحوی قرار گرفته باشد، که مسیر گازرسانی را مختل کند؛آنگاه به اجاق گاز، گازی منتشر نمی‌شود.

 

راهکار:

 بررسی باز بودن و مسدود نبودن مسیر جریان گاز برای رفع مشکل نرسیدن گاز به مشعل اجاق گاز پس به شلنگ در پشت اجاق گاز نگاهی بیندازید،در صورتی که دچار خمیدگی شده بود، شلنگ را آزاد کنید،باید از شلنگ‌های مرغوب که هم انعطاف‌پذیری و هم کیفیت خوبی دارند، استفاده کرد.در صورتی که شلنگ بیش از حد خمیده شده و قابل بازگردانی به حالت اولیه نیست، باید شلنگ را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید:  نشت گاز از اجاق گاز

قطع بودن گاز منطقه علت دیگر نرسیدن گاز به اجاق گاز

در مواردی که اجاق گاز شما به دلیل نرسیدن گاز به آن، قطع شده باشد؛از وصل بودن گاز و برقراری جریان گاز به منطقه مطمئن باشید،ممکن است به دلایل فنی یا به علت تعمیرات، مسیر گازرسانی قطع شده باشد..

 

راهکار:

در صورتی که مشکل گاز فقط مربوط به منزل شما نباشد، پس قطع گاز سراسری است؛تا وصل شدن مجدد گاز از خاموش بودن تمامی دستگاه‌های گازسوز اطمینان حاصل کنید؛تا در زمان وصل شدن گاز، به علت باز بودن وسایل گازسوز، حوادث خطرناکی رخ ندهد.

 

خراب بودن جرقه‌زن علت دیگر روشن نشدن گاز

در صورتی که جرقه‌زن خراب باشد،رنگ جرقه‌های حاصل شده نارنجی یا زرد رنگ است بنابراین باید به معیوب بودن جرقه زن پی ببریدزیرا در صورت سالم بودن جرقه‌زن باید رنگ شعله‌ها سفید مایل به آبی روشن باشد..

 

راهکار:

با توجه به اینکه جرقه زن سبب ایجاد جرقه شده و مخلوط گاز و اکسیژن را با زدن یک جرقه، محترق می‌کند از این رو با تعویض این قطعه خراب شده می‌توانید، شاهد برقراری گاز درون مشعل باشید..

 

تنظیم نادرست محفظه مخلوط کن اجاق گاز دلیل دیگر نرسیدن گاز به مشعل

در صورتی که میزان گاز ورودی به صفحه مخلوط کن را به اشتباه تنظیم کرده باشید‌و جریان میزان گاز ورودی را کم کرده باشید؛آنگاه جریان گاز به مشعل نرسیده و شعله روشن نمیشود

 

راهکار:

باید از متخصص و تعمیرکار برای تنظیم صفحه مخلوط کن اجاق گاز کمک بگیرید؛باز کردن این صفحه کلید بدون داشتن تجربه کافی ممکن است باعث بروز آسیب‌های بیشتر در آن شود؛از این رو برای جلوگیری از این موارد بهتر است از تعمیرکار اجاق گاز  کمک بگیرید.

 

نتیجه‌گیری از مقاله علت نرسیدن گاز به اجاق گاز

نتیجه‌گیری از مقاله علت نرسیدن گاز به مشعل اجاق گاز به شرح زیر است:

اگر جریان گازرسانی به اجاق گاز شما مسدود شده است باید از وصل بودن گاز شهری اطمینان حاصل کنیدهمچنین باید مسیر گاز شهری را مورد بررسی قرار دهید؛اگر باز هم مشکل گازرسانی به اجاق گاز حل نشدبا تعمیر کار تماس بگیرید .

.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟