علت خشک شدن لاستیک دور درب یخچال

 

یخچال ها به عنوان یکی از لوازم خانگی کاربدی از قطعات بسیاری تشکیل شده اند که بروز مشکل در یکی از آن ها می تواند در عملکرد کلی یخچال خلل ایجاد کند.یکی از این قطعات به ظاهر ساده اما مهم لاستیک دور درب یخچال می باشد.یکی از مشکلاتی که برای این قطعه ممکن است رخ دهد، خشک شدن این لاستیک می باشد.در واقع در صورتی که این لاستیک آسیب ببیند یا خشک شود درب یخچال به درستی بسته نمی شود و همین موضوع سبب وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال و خارج شدن هوای سرد از داخل یخچال می شود.در نتیجه این رفت و آمد هوا به کمپرسور و موتور دستگاه فشار وارد می شود و حتی می تواند سبب سوختن آن شود.به همین دلیل شما باید به بررسی علت خشک شدن لاستیک دور درب یخچال بپردازید تا از خطرات بزرگ جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال هوم خانه همراه ما باشید.

1.    علت خشک شدن لاستیک دور درب یخچال

2.    چگونه از خشک شدن لاستیک دور درب یخچال جلوگیری نماییم؟


 

 

علت خشک شدن لاستیک دور درب یخچال

همانطور که گفتیم لاستیک دور درب از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیری مستقیمی در نحوه عملکرد یخچال دارد.از همین رو در بخش به معرفی این قطعه و بررسی دلایل خشک شدن لاستیک دور درب یخچال می پردازیم:

 

لاستیک درب یخچال واشری است پلاستیک که به صورت سرتاسر دور تا دور درب یخچال چسبیده است.ایم قطعه دو وظیفه مهم دارد که یکی از آن ها جلوگیری از ورود و خروج هوا در یخچال است و دیگری سهولت در باز و بسته شدن یخچال  و جلوگیری از کوبیده شدن درب یخچال می باشد.این قطعه به دلایل زیر می تواند خشک شود:

·        یکی از مهم ترین دلایل هشک شدن لاستیک یخچال تنظیم نادرست درجه یخچال می باشد

·        اهمیت ندادن به نظافت لاستیک یخچال نیز باعث خشک شدن آن می شود.

·        در صورتی که مدت زمان زیادی است که لاستیک دور درب یخچال خود را تعویض نکردید، به احتمال زیاد این لاستیک خشک شده و مطمئنا کارایی سابق را ندارد. با توجه به مصرفی بودن این لاستیک و استفاده هر روز آن لاستیک ممکن است در مدت زمان کوتاهی دچار کهنگی وخشک شدگی گردد.

·        از دیگر دلایل خشک شدن لاستیک دور درب یخچال می توان به بیکیفت بودن جنس پلاستیک آن اشاره کرد.

·        در صورتی که قسمتی از لاستیک دور درب یخچال از محل خود خارج شده باشد، در اثر مجاورت بیشتر با هوا خشک خواهد.

کاربر گرامی در صورتی که از یخچال فریجیدر استفاده می کنید جهت دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با نمایندگی تعمیرات فریجیدر در تماس باشید.

چگونه از خشک شدن لاستیک دور درب یخچال جلوگیری نماییم؟

حالا که با دلایل خشک شدن لاستیک دور درب یخچال آشنا بهتر است که روش های جلوگیری از خشک شدن این قطعه نیز آشنا شوید.به این منظور ادامه مطلب را از دست ندهید:

 

·        اگر لاستیک دور درب یخچال شما خراب شده و به تعویض نیاز دارد، توصیه می شود که برای تعویض نوار از یک جنس مرغوب و درجه یک استفاده کنید تا در اثر مجاورت با هوا دچار خشک شدگی نشود و آسیب نبیند.

·        پایین بودن زیاد دمای یخچال نیز سبب خشک شدن لاستیک دور درب یخچال می گردد.به همین پیشنهاد می شود که درجع دمایی متناسب با فصول مختلف را در یخچال تنظیم کنید.

·        در صورتی متوجه کارکرد یکسره یخچال شدید در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید تا از خشک کردن لاستیک در یخچال جلوگیری شود.


Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟