آموزش تعویض دمپر یخچال

 

یخچال فریزر از قطعات متفاوتی تشکیل شده است که هرکدام از آن ها وظیفه خاص خود را در یخچال بر عهده دارند.یکی از قطعاتی که نقش مهمی در یخچال ایفا می کند و شاید شما تاکنون نام آن را نشنیده باشید، دمپر یخچال است.دمپر یخچال قطعه ای است که از یک موتور کوچک و چند پره کوچک تشکیل شده و در قسمت داخلی یخچال قرار گرفته است.وظیفه دمپر یخچال این است که سرمای مورد نیاز  مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی را از فریزر گرفته و به داخل یخچال انتقال دهد.کارکرد درست این یخچال می تواند سبب سلامت مواد غذایی و عدم کارکرد درست آن می تواند علاوه بر فاسد شدن مواد غذایی، سلامت شما را نیز به خطر بیندازد.از همین رو در صورت خرابی این قطعه باید نسبت به آموزش تعویض دمپر یخچال اقدام کنید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال در تهران همراه ما باشید.



1.    دمپر یخچال فریزر چگونه کار می کند؟

2.    آموزش تعویض دمپر یخچال

 

دمپر یخچال فریزر چگونه کار می کند؟

همانطور که در ابتدای مقاله آموزش تعویض دمپر یخچال نیز اشاره شد، دمپر مسئول انتقال هوای سرد از فریزر به یخچال است.این قطعه که جزو قطعات مکانیکی یخچال محسوب می شود و به شرح زیر عمل می کند:

وقتی  دمای داخل محفظه داخلی یخچال به هر دلیلی از جمله باز و بسته کردن زیاد درب یخچال و یا خراب شدن لاستیک دور درب افزایش پیدا کند، یخچال این لفزایش دما را تشخیص داده و دستوری از طریق برد الکتریکی به دمپر منتقل می کند.برهمین اساس نیز دریچه انتقال هوای سرد در دمپر باز می شود و هوای سرد از فریزر به یخچال انتقال می یابد به این شکل دمای فضای داخلی یخچال کاهش یافته و دوباره دریچه ی دمپر بسته می شود.

 


بیشتر: معرفی نمایندگی تعمیرات، محصولات و ویژگی‌های بوش

آموزش تعویض دمپر یخچال

در صورتی که متوجه شدید هوای یخچال شما سرد نیست و موادغذایی خنک نمی شوند، می تواند مشکل از خرابی دمپر یخچال شما باید به همین دلیل باید نسبت به تعمیر دمپر یخچال اقدام کنید.به این جهت طبق مراحل زیر عمل کنید:

1.     در مرحله اول اطراف یخچال را خالی کنید.به این شکل به راحتی می توانید به دمپر معیوب دسترسی پیدا کنید.

2.     بعد از یافتن دمپر درپوش دمپر را بردارید.با برداشتن درب دمپر می‌ توانید دمپر و لامپ یخچال را ببینید.

3.     دقت داشته باشید که در بعضی یخچال ‌ها برای محکم کردن این درپوش از گیره استفاده شده است که درصورت وجود گیره روی درب باید آن ها را بردارید.

4.     بعد از باز کردن درپوش دمپر داخل آن را بررسی کنید  تا اگر جسمی مثل  تسمه یا فوم میان پره‌های دمپر گیر کرده بود آن را خارج کنید.چرا که گاهی اوقات علت عدم عملکرد دمپر می تواند گیر کردن پره های دمپر باشد.

5.     برای تعویض دمپر یخچال در این مرحله باید موتور دمپر معیوب را با احتیاط خارج کرده و در پاکتی قرار دهید.

6.     در مرحله بعد دمپر جدید را جایگزین دمپر قبلی کرده و مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته است. برای جای گیری درست قطعه و تست آن می توانید، آن را با انگشت خود بچرخانید.

7.     در مرحله آخر باید درپوش را در جای خود قرار داده و و دمای دستگاه را در حالت عادی تنظیم کنید و بررسی کنید که دمای یخچال استاندارد است یا نه.


Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟