علت نشت آب از یخچال

 نشت آب یخچال یکی از مشکلات شایعی است که در برخی مواقع اتفاق می‌افتد. علت نشتی آب یخچال و رفع آن بسته به شرایط، متفاوت است. اگر آب از یخچال فریزر شما نشت میکند، ابتدا بررسی کنید نشت آب مربوط به کدام قسمت از یخچال میشود. برخی از دلایل نشتی آب در یخچال فریزر مربوط به قطعات حساس این دستگاه است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علت نشت آب از یخچال پرداخته و راهکارهایی جهت رفع مشکل بیان نماییم.

 


برفک زدن اواپراتور علت نشت آب از یخچال

خرابی لاستیک درب از دلایل نشت آب از یخچال

انسداد لوله تخلیه علت نشت آب از یخچال

تجمع آب زیر جامیوه ای از دلایل نشت آب از یخچال

 

برفک زدن اواپراتور علت نشت آب از یخچال

 

در صورتی که اطراف قطعه اواپراتور یخچال یخ زده باشد و دیفراست امکان آب کردن این یخ ها را نداشته باشد، هوا قادر به عبور از فن یخچال نخواهد بود و در نتیجه یخچال هم خنک نخواهد نشد که این مشکل ممکن است منجر به نشت آب از یخچال شود. برای رفع این مشکل باید اقدام به یخ زدایی اطراف اواپراتور نمایید. دسترسی به این قطعه در یخچال نیاز به تخصص و مهارت دارد، از این رو بهتر است برای انجام این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

خرابی لاستیک درب از دلایل نشت آب از یخچال

 

از دیگر دلایل نشتی آب از یخچال، خرابی واشر و لاستیک درب است. لاستیک دور درب یخچال چند وظیفه مهم بر عهده دارد. این قسمت علاوه بر حفظ دمای داخل یخچال، از ورود هوای گرم به داخل دستگاه نیز جلوگیری می نماید. در صورتی که این لاستیک دچار خرابی هایی مانند پوسیدگی، شل شدگی و ... شود، هوای گرم بیرون وارد محفظه یخچال خواهد شد. در این مواقع داخل محفظه یخچال فرآیندی خاص رخ می دهد که در نتیجه آن آب در یخچال جمع می شود و به مرور موجب نشت از آن خواهد شد. برای رفع این مشکل باید نسبت به تعمیر و یا تعویض لاستیک دور درب یخچال خود اقدام نمایید.

 بیشتر: علت روشن نشدن یخچال چیست؟

انسداد لوله تخلیه علت نشت آب از یخچال

 

یکی دیگر از عواملی که می تواند علت نشت آب از یخچال باشد، وجود هرگونه انسداد و گرفتگی در مسیر لوله تخلیه دستگاه است. به طور کلی تمامی آب هایی که به دلایل مختلفی در یخچال جمع شده اند، از لوله تخلیه آن خارج می شوند. برفک زدایی یخچال، آب هایی که در یخچال ریخته شده اند و ... از طریق لوله تخلیه به راحتی عبور می نمایند. از این رو چنانچه این لوله تخلیه دچار انسداد شود، آب درون دستگاه جمع شده و از یخچال نشت میدا می کند. برای تعمیر و عیب یابی نشتی آب در یخچال فریزر ناشی از مسدود شدن لوله تخلیه باید نسبت به باز کردن این لوله سریعا اقدام نمایید.

 پیشنهاد مطالعه: بهترین راه تعمیر یخچالهای بوش ، سامسونگ ، ال جی و جنرال الکتریک

تجمع آب زیر جامیوه ای از دلایل نشت آب از یخچال

 

در برخی موارد ممکن است دلایل مختلفی موجب جمع شدن آب در قسمت زیر جامیوه ای شود که این آب به مرور از یخچال نست پیدا می کند. از جمله دلایل بروز این مشکل می توان به خرابی المنت، خرابی سیستم دیفراست، یخ زدن مسیر خروجی آب گرفتگی لوله ها و فاضلاب یخچال اشاره نمود. در ابن مواقع برای رفع ایراد دستگاه خود باید هریک از این عوامل را به دقت مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه ایراد آن را سریعا رفع کنید.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟