بررسی وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی محبوب محسوب می شود. این دستگاه قابلیت شستشوی لباس ها را با کیفیت بسیار بالا دارد. همچنین دارای برنامه های ویژه ای برای شستشو می باشد. لباسشویی به کمک این برنامه ها امکان آسیب رسیدن به بافت لباس ها را کاهش می دهد. ماشین لباسشوییی از قطعات بسیاری تشکیل شده است که هر یک از آن ها وظیفه یا وظایفی را به عهده دارند. یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی میکروسوئیچ درب می باشد. این قطعه در واقع یک قطعه امنیتی می باشد که از باز شدن درب جلوگیری می کند. ما در این مقاله از نمایندگی تعمیر لباسشویی هوم خانه قصد داریم به بررسی وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی بپردازیم.

1.    وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

2.    نحوه عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

3.    بررسی وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی؛ نتیجه گیری

 


 

وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

در بین قطعات ماشین لباسشویی میکروسوئیچ درب یکی از مهم ترین قطعات می باشد که تاثیر بسیار زیادی در درست عمل کردن لباسشویی دارد. به طور کلی وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی به شرح زیر می باشد:

·        میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی که از باز شدن درب جلوگیری می کند. این قطعه از زمانی وارد عمل می شود که درب ماشین لباسشویی بسته است. میکروسوئیچ درب به محض اینکه لباسشویی شروع به کار می کند درب را قفل کرده و از باز شدن درب جلوگیری می کند.

·        یکی دیگر از وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی اطمینان از بسته بودن درب لباسشویی می باشد. تا زمانی که درب بسته نشده باشد ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. میکروسوئیچ پیام بسته شدن درب را انتقال داده و پس از آن لباسشویی شروع به شستشو می کند.

 

نحوه عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی از قطعات زیر تشکیل شده است:

·        یک بوبین برای باز کردن و یک بوبین برای بستن

·        دو تیغه برای فرمان و پمپ

·        شیرهای برقی و موتور

·        قفل مکانیکی برای مواقع ضروری

برای عملکرد درست میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی سالم بودن تمام این قطعات ضروری می باشد. نحوه فعال شدن میکروسوئیچ به صورت زیر است:

·        زمانی که آب درون دستگاه باشد و دیگ لباسشویی با سرعت 60 دور در دقیقه به مدت دو ثانیه بچرخد میکروسئیچ فعال شده و از باز شدن درب لباسشویی جلوگیری می کند.

·        به محض فعال شدن میکروسوئیچ شما نمی توانید درب ماشین لباسشویی را باز کنید.

·        در صورتی که میکروسوئیچ دچار مشکل شده باشد، آب وارد دستگاه نمی شود و عملیات شستشو انجام نخواهد شد.

 

بررسی وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی؛ نتیجه گیری

همانطور که به بررسی وظایف میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی پرداختیم این قطعه وظیفه جلوگیری از باز شدن درب لباسشویی را در هنگام کار دارد. در نتیجه نکات قابل توجه درباره میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی به شرح زیر می باشد:

·        زمانی که ماشین لباسشویی شروع به کار می کند میکروسوئیچ از باز شدن درب دستگاه جلوگیری می کند.

·        قطعات زیادی به میکروسوئیچ درب وابسته می باشند.

·        تا زمانی که میکروسوئیچ بسته بودن درب را تایید نکند شیر برقی باز نمی شود و ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند.

·        همچنین در صورت عدم اطمینان از بسته بودن درب هیچ یک از برنامه های شستشو قابل اجرا نمی باشند.

همچنین در صورتی که شما از لباسشویی فریجیدر استفاده می کنید می توانید جهت عیب یابی و رفع مشکل با نمایندگی تعمیر لباسشویی فریجیدر در تهران تماس بگیرید.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟