مشکل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال

یخ زدگی مواد غذایی می‌تواند طعم و رنگ آنها را تغییر داده یا حتی آنها را غیر قابل مصرف کند همه ما با مشکل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال مواجه شده ایم. یخ زدگی در یخچال می تواند نشان دهنده یک مشکل بزرگ در کار کرد یخچال باشد. در ادامه قصد داریم شما با مشکلاتی که باعت یخ زدگی مواد غذای میشود آشنا کنیم. اگر یخچال شما نیز چنین مشکلی دارد این مقاله را انتها بخوانید.



دلایل یخ زدگی مواد غذای در یخچال

موادغذایی به دلایل گوناگونی از در یخچال یخ بزنند بعضی از این عوامل به راحتی توسط مصرف‌کننده را قابل رفت هستند اما  بعضی دیگر باید حتما توسط تکنسین متخصص بررسی و عیب یابی شود به طوری کلی می‌توان عوامل یخ زدگی مواد غذایی و میوه ها را در یخچال به صورت زیر بیان کرد:

·         خرابی ترموستات یخچال

·         خرابی و ایراد در سنسور یخچال

·         تنظیم نبودن دمای استاندارد یخچال

·         ایراد و مشکل در برد الکترونیکی

·         خرابی دریچه دمپر

تنظیمات یخچال در یخ زدن مواد غذایی

قبل از انجام هر کاری تنظیمات دمای یخچال خود را بررسی نمایید گاهی اوقات ترموستات خراب است و دمای تحقیق را نشان می دهد شما می توانید با استفاده از یک دماسنج دمای واقعی داخل یخچال را اندازه گیری کنید.

خرابی ترموستات یخچال

در بعضی از یخچال های قدیمی بر روی تنظیم دما از درجه چرخان استفاده می گردد یخچال های قدیمی از این نوع ترموستات دارند که امکان خرابی آنها بیشتر است. اگر یخچال به صورت مداوم و یک سره کار می کند به احتمال زیاد ترموستات آن خراب شده البته احتمالات دیگری برای یکسره کار کردن یخچال کمبود گاز مبرد است، اما درصورتی که گاز مبرد کم باشد مواد غذایی گرم میشوند.

بیشتر: خطرات قرار دادن فلزات درون ماکروفر

محدوده دمایی یخچال

اگر می خواهید دمای یخچال را افزایش و یا کاهش دهید حتماً سعی کنید آن را در محدوده استاندارد به دمای ایده آل بزرگی معمولاً یخچالها بین ۳۸ تا ۴۲ درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارند البته عوامل دیگری مانند دمای محیط و میزان کارکرد نیز در این دما تاثیر گذار است.

مواد غذای در کدام طبقه یخ میزنند؟

اگر حتی بعد از کاهش دما مواد غذایی در داخل یخچال دچار یخ زدگی شدند آنها را در طبقه دیگر بگذارید. اگر مواد غذایی شما تنها در یک طبقه یخ می‌زنند این مشکل به راحتی حل می شود. اگر مواد غذایی را جابجا کرده اما همچنان دچار یخ زدگی شدند ممکن است یا سوال شما دچار مشکلی جدی شده باشد.

قرار دادن مواد غذایی در جلوی فن یخچال

یکی دیگر شایع ترین دلایل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال قرار گرفتن آنها در فاصله نزدیک و مستقیم رو به روی فن خنک کننده است. معمولاً در بسیاری از یخچال های فریزر و ساید بای ساید دریچه یا فنی به داخل بخش یخچال طراحی و تعبیه شده که هوای سرد از این بخش را به قسمت‌های یخچال هدایت می‌شود.

حتما بخوانید: آموزش تعمیرات یخچال فریزر

کثیف بودن کویل های یخچال

گاهی اوقات کثیف بودن و جرم گرفتگی روی کویلهای کندانسور یخچال با شدت بیشتری کار کرده و توان بیشتری مصرف کند تا به دمای مورد نظر برسد، همین امر ممکن است به علت یخ زدن مواد غذایی شود این مشکل گاهی اوقات با نشان هایی مانند یکسره کار کردن یخچال نیز نمایان می شود، که حتماً باید توسط تکنسین متخصص عیب یابی و رفع عیب شود.

دفترچه راهنمای یخچال

اگر احساس می کنید که یخ زدگی مواد غذایی درون یخچال شما به علت تنظیم دمای نادرست و یا قرار دادن مواد غذایی در طبقه اشتباه است می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کرده و در آنجا تمام کارهایی که لازم است انجام دهید را با دقت بخوانید در برخی اوقات بهترین راه مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال است در هر مدل نکاتی در دفترچه ذکر شده بسیاری از مشکلات را به راحتی می توان با این نکات حل کرد.


Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟