بررسی سیستم های صوتی تلویزیون

بسیاری از مردم در هنگام خرید تلویزیون علاوه بر کیفیت تصویر به کیفیت صدا نیز توجه زیادی می‌کنند و کیفیت صدا برای آنها بسیار مهم است. البته اگر در هنگام تماشای فیلم یه کیفیت تصویر فوق العاده عالی داشته باشید اما صدای آن تنظیم نبوده و یا کیفیت مناسبی نداشته  تماشای آن فیلم ممکن است لذت بخش نباشد. از این رو بررسی سیستم های صوتی تلویزیون در هنگام خرید و نصب تلویزیون بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. در ادامه این مقاله از سایت ipemdad همراه ما باشید.



سیستم صوتی تلویزیون

برای داشتن کیفیت صدایی بهتر میتوانید تلویزیون خود را به یک سیستم صوتی خارجی متصل کنید. اگر تلویزیون هوشمند دارید ، صدا را از طریق پخش محتوای جاری ، با استفاده از یکی از گزینه های اتصال صدای خاجی مانند بلوتوث که ممکن است به آن دسترسی داشته باشید ، متصل نمایید.

فرمت‌های صوتی

اکثر مردم با فرمت mp3آشنایی دارند، اما فرمت‌های دیگری وجود دارند که کیفیت آنها به مراتب بیشتر از mp3 است، از جمله این فرمت‌ها میتوان به OGG،  WMA، AAC و FLAC اشاره کرد. این فرمت‌ها با امواجی واقعی ضبط شده که باعث شده کیفت بهتری داشته باشند.

اتصال تلویزیون به سیستم صوتی

اگر صدای تلویزیون شما کیفیت مناسبی ندارد بهترین جایگزین برای بلندگوهای داخلی تلویزیون اتصال دستگاه به یک سیستم صوتی خارجی است. شاید شما هم از صدای تلویزیون خود رضایت نداشته باشید با اتصال به سیستم‌های خروجی که در ادامه بیشتر به آنها آشنا خواهید شد به راحتی میتوان کیفیت صدای دستگاه خود را به حد زیادی افزایش داد.

 نحوه اتصال تلویزیون به سیستم صوتی خارجی

Aux /RCA : شما با استفاده از کابل‌های Aux و RCA و اتصال‌ها به تلویزیون وسیستم صدای خارجی خود به راحتی تنظیمات تلویزیون را تنظیم کرده و از آنها استفاده نمایید.

HDMI و کابل نوری: کابل نوری و HDMI متفاوت هستند اما هردو با استفاده از سیم اتصال بین بلند گو و تلویزیون را به خوبی برقرار میسازند.

بلوتوث : تلویزیون و بلندگوی بلوتوث را روشن کنید. سپس به تنظیمات بلوتوث در تلویزیون بروید و روند اتصال را برای اتصال آغاز کنید.

ارتقا صدای تلویزیون

استفاده و رنج بردن از صداهای بی کیفیت دستگاه خود را فراموش کنید. با استفاده از یکی از پنج گزینه که در نحوه اتصال تلویزیون به سیستم صوتی خارجی گفته شد، می‌توانید تجربه صوتی خود را برای برنامه های تلویزیونی، پخش محتوا ، موسیقی یا هر رسانه دیگری که از طریق تلویزیون شما پخش و هدایت می شود، به راحتی ارتقا دهید.

 مزیت خروجی بلوتوث صدای تلویزیون

یکی از راه‌های ارسال و اتصال صدا از تلویزیون به سیستم صوتی خارجی بلوتوث می‌باشد. مزیت اصلی آن بی سیم بودن آن می‌باشد. با این حال این ویژگی در بعضی مدل از تلویزیون‌ها موجود نیست، اما اکثر تلویزیون‌های پرطرفدار مانند برندهای سامسونگ و ال جی این ویژگی منحصر به فرد را دارا می‌باشند.

چگونه با استفاده از بلوتوث تلویزیون را به سیستم صوتی وصل کنیم؟

برای اتصال تلویزیون خود به سیستم صوتی خارجی از طرق بلوتوث و بی سیم مراحل زیر را دنبال کنید:

-          به منوی تنظیمات صوتی تلویزیون خود بروید، بلوتوث را انتخاب کرده و روند همگام سازی تلویزیون با سیستم صوتی را شروع نمایید.

-          منتظر تایید صحیح بودن تلویزیون و سیستم صوتی باشید.

*به همین راحتی تلویزیون به سیستم صوتی خارجی وصل گردید و شما می‌توانید صدا را با کیفیت دلخواه گوش کنید.

کاربر گرامی شما می توانید در صورت بروز مشکل در تلویزیون پاناسونیک با نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک در تما س باشید.

دالبی دیجیتال چیست؟

دالبی دیجیتال یکی از صداهای احاطه کننده است که کیفیت پخش صدا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در بسیاری از سیستم‌های صوتی خانگی برای ارتقاع کیفیت از این تکنولوژی استفاده شده و طرفداران زیادی دارد. اگر شما در خانه علاقه به شنیدن آهنگ و موسیقی توسط پلیرهای خانگی و تلویزیون هستید این گزینه میت‌واند نیاز شما را براورده سازد. 


Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟