برنامه های شستشو و طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی

کلیه لوازم خانگی در اصل یک کارکرد را انجام می دهند؛ اما ممکن است در امکانات و چگونگی استفاده، متفاوت باشند. ماشین لباسشویی نیز از این قضیه مستثنی نیست. ماشین های لباسشویی با هر نوع برند و مارکی، با هدف شستشوی لباس تولید شده اند. در واقع همگی در اصل یک هدف را دنبال می کنند؛ اما این به آن معنا نیست که روش کار همه آن ها نیز یکسان باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با برنامه های شستشو و طرز کار ماشین لباسشویی ال جی آشنا کنیم.

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی از چه مراحلی تشکیل شده است؟

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که هر کدام مختص تعداد و جنس لباس های متعدد است. همان طور که می دانید، جنس پارچه های لباس با توجه به فصل های سال، متفاوت هستند. به عنوان مثال شما اغلب در فصل بهار و تابستان از لباس های نخی و پنبه ای، کتان و معمولاً لباس های سبک و رنگ روشن استفاده می کنید. در حالی که لباس های شما در فصل پاییز و زمستان، معمولاً از جنس ضخیم و پشمی هستند. بنابراین ماشین لباسشویی ال جی نیز با در نظر گرفتن تفاوت بین جنس و الیاف لباس ها، برنامه های مختلفی را طراحی و تنظیم کرده است.

در این بخش به تعدادی از برنامه ها و طرز کار ماشین لباسشویی الجی اشاره می کنیم که می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد:

1)  اگر جنس لباس های شما از نوع کتان و پنبه ای و هم چنین دارای رنگ روشنی می باشد باید دکمه برنامه  شستشوی پنبه ای (cotton) را انتخاب کنید. این دکمه میزان شستشو را با توجه به جنس و الیاف لباس های شما انجام می دهد و هم چنین از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند.

2)  اگر جنس لباس شما از پلی استر، پلی آمید و آکریلیک می باشد با توجه به ظرافت بالای آن ها، لازم است از برنامه شستشوی ضد چروک (Easy Care) استفاده کنید. در غیر این صورت، لباس ها به طرز ناخوشایندی چروک می شوند و قابلیت استفاده را با سختی همراه می کنند.

3)  اگر تصمیم دارید لباس نوزاد و کودک تان را بشویید باید برنامه لباس کودک یا (Baby Care) را انتخاب کنید. جنس لباس کودک با بزرگسال متفاوت است و این گزینه از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی الجی، به شما کمک می کند تا پس از پایان کار دستگاه، به کیفیت الیاف لباس آسیبی وارد نشود.

حتما بخوانید: ارور لباسشویی ال جی

4)  اگر قصد شستن لباس های پشمی نظیر پلیور، بافت و دیگر لباس های پاییزه و زمستانه را دارید باید گزینه برنامه پشمی  (Wool) را انتخاب کنید. فراموش نکنید که از مواد شوینده مناسب برای این جنس الیاف استفاده کنید و پس از خشک کردن، لباس ها را به حالتی آویزان کنید که بافت های آن، وا نرود.

5)  اگر لباس های تان کم است و دوست ندارید زمان را از دست دهید، توصیه می شود از گزینه شستشوی سریع (Quick 30) استفاده کنید. این برنامه، لباس های نسبتاً کثیف را به صورت خودکار و ظرف مدت 30 دقیقه، شسته و به شما تحویل می دهد.

6)  اگر لباس ها تمیز هستند و صرفاً قصد آبکشی لباس را دارید، بایستی برنامه آبکشی و خشک کن (Rinse+Spin) را انتخاب کنید. طرز کار ماشین لباسشویی الجی با انتخاب این گزینه، به گونه ای می باشد که  فقط لباس ها را آبکشی کرده و سپس خشک می کند.

7)  برای شستن انواع لباس به جز لباس های خاص (ابریشمی/ ظریف، لباس ورزشی، لباس های تیره، پشمی، پر/ پرده ها) از برنامه شستشوی ترکیبی Mix)) استفاده کنید.

8)  دیگر برنامه هایی که در ماشین لباسشویی الجی نیز وجود دارند، هر یک برای کاربرد متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. برنامه هایی نظیر شستشوی ضد حساسیت (Skin Care)، شستشوی بهداشتی (Hygiene)، شستشوی (Duvet)، شستشوی لباس ورزشی (Sports Wear)، شستشوی ظریف (Delicate)، شستشوی مستقیم کم حجم (Direct Wear)، شستشوی لکه بری (Stain Care) و شستشوی موارد رختخواب (Bedding)، شستشوی بی صدا (Silent Wash)، شستشوی البسه مشکی (Dark Wash) و ... از جمله برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی الجی می باشند.

 

آشنایی با طرز کار ماشین لباسشویی الجی و مراحل مختلف آن

شستشوی لباس، فرآیند متعددی دارد و از زمان فشردن دکمه استارت تا بیرون آوردن لباس های تمیز، فعل و انفعالات خاصی در ماشین لباسشویی الجی، بر روی لباس ها صورت می گیرد. از آب گیری کردن، شستشوی لباس تا آب کشی و در نهایت بخش خشک کن ماشین لباسشویی، هر کدام با توجه به برنامه های خاص خودش پیش می رود و چرخه شستشوی لباس را تکمیل می کنند. درست است که شما پس از روشن کردن دستگاه، کار خاصی با آن ندارید؛ اما طرز کار ماشین لباسشویی الجی و مراحل آن بر اساس کارکرد و آنچه بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان می دهد، قابل مشاهده است. طرز کار صحیح دستگاه به عملکرد شما و آنچه به عنوان لباس به آن تحویل می دهید نیز بستگی دارد و لازم است مقدماتی را انجام دهید تا ماشین لباسشویی کارش را به نحو احسنت انجام دهد.

پیش از قرار دادن لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی، میزان، تعداد و حجم آن را بسنجید. لباس ها را وارونه کنید و لباس های دکمه دار به گونه ای باشد که دکمه های لباس در بخش درونی لباس قرار گیرد. در غیر این صورت، تماس مستقیمی با بدنه دستگاه داشته و به مرور به آن آسیب می رساند. هم چنین به جنس و الیاف لباس ها دقت کنید و با توجه به برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی الجی، کار شستشو را آغاز کنید. در طول مدت زمان شستشو، به آبگیری آن دقت کنید. چرا که وجود آب، مهم ترین بخش کار است. پس از پایان عملیات شستشو، اجازه دهید بطور خودکار، قفل درب باز شود و پس از خارج کردن لباس ها، درب آن و هم چنین درب بخش شوینده را باز بگذارید تا هوا رد و بدل شود.

نتیجه گیری

اگر ماشین لباسشویی الجی را در منزل و یا محل کار دارید، با دقت دفترچه راهنمای آن را به دفعات مطالعه کنید. برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی الجی به گونه ای می باشد که برای هر نوع لباس و هر نوع الیافی، لازم است برنامه متناسب با آن جنس را انتخاب کنید. تأکید می شود از تداخل برنامه ها بپرهیزید و هر نوع عملکردی را متناسب با برنامه ها در نظر بگیرید. در غیر این صورت، نه تنها بازدهی مطلوبی برای شستشوی لباس ها به دست نمی آورید بلکه باعث ایجاد آسیب جدی به ماشین لباسشویی می شوید.


Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟