خاموش شدن ناگهانی؛ علت خرابی مایکروویو

در بعضی از زمان ها شاید مایکروفر در زمان کار به صورت ناگهانی خاموش گردد. جهت عیب یابی مایکروفر در این زمان ضروری می باشد چند قطعه را بررسی و تعمیرات لازم را برای آنها انجام بدهید. نخستین علت و معروفترین مورد در این شرایط، خراب بودن میکروسوئیچ های درب مایکروفر است که باز و بسته بودن درب را به اشتباه تشخیص می دهند. از آنجا که باز بودن درب مایکروفر باعث متوقف شدن عملکرد دستگاه می گردد، در نتیجه با خراب شدن این میکروسوئیچ ها مایکرویو به یکباره خاموش میشود. تعویض میکروسوئیچ بهترین راهکار در این شرایط میباشد.

همچنین ، خراب شدن برد اصلی و نیز صفحه لمسی و یا کلیدهای مایکروفر هم می توانند از دلایل خرابی مایکروفر به حساب آیند. همان گونه که اطلاع دارید برد اصلی از با اهمیت ترین لوازم در هر دستگاه است و با توجه به هزینه بالای آن، پیشنهاد می شود نخست سایر قطعات تست شوند و در نهایت برد را بررسی و در صورت نیاز تعمیر کنید. اگر از افراد حرفه ای در حوزه تعمیر مایکروفر بوش، سامسونگ، دوو و غیره و با توجه به برند دستگاه راهنمایی و مشاوره بگیرید، این افراد ترجیح می دهند برد را تعمیر کنند تا تعویض؛ چون هزینه تعویض آن زیاد است.

لامپ مگنترون از مهم ترین و اساسی ترین قطعات ماکروویو می باشد که وظیفه ی گرم کردن را بر عهده دارد. در موقع خرید لامپ مگنترون ویتول توجه به این مسئله اهمیت دارد که این محصول در پشت و بالای دستگاه ماکروویو قرار دارد. ساختمان لامپ مگنترون طوری طراحی شده که با رسیدن ولتاژ 3 تا 4 هزار ولت به آن و ایجاد میدان مغناطیسی، موج های کوتاهی را از خود ساطع می کند. این امواج تقریبا اینچ طول دارند که با گذشت از تونلی وارد محفظه می شود و غذا را گرم می کند. امواج کوتاه فرستاده شده درون دستگاه، مولکول های غذا را به حرکت درآورده و با اصطکاک به وجود آمده غذا گرم خواهد شد.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟