دلایل خراب شدن کیسه جاروبرقی

برای جاروبرقی، انواع مختلف کیسه طراحی و تولید شده است. کیسه یکبار مصرف، دائمی، هپا، فیلتر دار و... از جمله برخی از انواع مختلف این محصول می باشند. کیسه این دستگاه در برخی شرایط دچار مشکل شده و خراب می شود. در این قسمت می خواهیم به برخی از دلایل خراب شدن کیسه جاروبرقی اشاره کنیم. با مطالعه این مطلب و رعایت آنها می توانید از بروز مشکل در این بخش جلوگیری به عمل آورید.

جمع کردن اشیای تیز با جاروبرقی

یکی از دلایلی که انجام آن، سریعاً کیسه را خراب می کند استفاده از جاروبرقی برای جمع کردن اشیای تیز همچون شیشه است. با ورود این اجسام به درون کیسه جاروبرقی در برخی قسمت های آن، پارگی و سوراخ ایجاد می شود. با ایجاد سوراخ نیز کیسه خاصیت خود را از دست می دهد و دیگر قابل استفاده نمی باشد.

 

جمع کردن مواد اشتعال زا 

برخی از افراد برای جمع کردن زغال های بخاری و همچنین ته سیگار نیز از جاروبرقی استفاده می کنند. یکی دیگر از دلایل خراب شدن کیسه جاروبرقی نیز همین امر می باشد. علت آن، این است که گرما و حرارت درون این مواد باقی مانده و با انتقال آن به کیسه، موجب خراب شدن آن می شود.

 

جمع آوری مایعات

جاروبرقی برای جمع کردن مایعات، گزینه مناسبی نمی باشد. برخی از مدل های جاروبرقی دارای وسایل جانبی هستند که با گذاشتن آن می توان آب را نیز جمع آوری نمود؛ اما دستگاه های معمولی فاقد این قابلیت هستند. اگر می خواهید کیسه جاروبرقی شما خراب نشود قبل از کشیدن جارو، سطوح مرطوب را تمیز کرده و سپس برای جارو کردن اقدام کنید.

 

پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی

همانطور که می دانید پر شدن کیسه جاروبرقی موجب متورم شدن آن می شود. در صورتی که این تورم، بیش از حد طول بکشد به مرور، پارگی کیسه را در پی دارد. برای جلوگیری از این مشکل، لازم است به محض پر بودن کیسه، آن را خالی کنید. علاوه بر این، از کار کردن با دستگاه در مواقعی که کیسه آن پر است جداً خودداری نمایید.

 

شستشوی کیسه جاروبرقی

اگر کیسه ای که درون دستگاه شما است از نوع دائمی باشد از شستن آن مخصوصاً با مواد شوینده خودداری کنید. علت آن، این است که مواد شوینده به ساختار و بافت کیسه آسیب وارد کرده و موجب خراب شدن آن می شود.

 

 جمع کردن حشرات با استفاده از جاروبرقی

یکی از دلایل دیگر خراب شدن کیسه، جمع کردن حشرات با استفاده از آن است. این حشرات به درون کیسه منتقل و باعث خراب شدن آن می شوند. انجام این کار علاوه بر خرابی کیسه، ایجاد مشکل در قطعات دیگر را نیز در پی دارد. اگر علاقمند به تعمیرات جاروبرقی نیستند حتماً اصول کار کردن با آن را رعایت کرده و طبق این اصول از آن استفاده نمایید.

 

خرید کیسه متناسب با مدل جاروبرقی

همانطور که می دانید مدل های زیادی از جاروبرقی در بازار موجود است. حتماً در هنگام خرید، با توجه به مدل دستگاه خود بهترین نوع کیسه را خریداری کنید. استفاده از کیسه نامناسب علاوه بر اینکه منجر به خراب شدن سریع آن شده بلکه عملکرد دستگاه را نیز دچار اختلال می نماید. اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص کیسه مناسب برای جاروبرقی خود بدست آورید می توانید با نمایندگی هایی که تعمیرات جاروبرقی را انجام می دهد تماس برقرار کنید.

از اینکه ما را در این مقاله از سایت آی پی یدک همراهی کردین متشکریم. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟