آموزش حرفه ای تمیز کردن اجاق گاز

 ۱- راحت ترین روش برای تمیز کردن پر سرعت اجاق گاز، استفاده از آب جوش میباشد. در صورتی که در خانه به پاک کننده دسترسی ندارید، مقداری از آب جوش را بر روی سطح اجاق گاز صفحه ای یا اجاق گاز مبله ریخته و منتظر باشید تا آب جوش واکنش لازم را با سطح موردنظر انجام داده و سرد شود. سپس با دستمالی تمیز، آب را از سطح موردنظر پاک فرمایید.

۲- ازجمله راحت ترین راه هایی که میتوانید با استفاده از لوازم موجود در منزل خود تهیه نمایید، محلول جوش شیرین با نمک است. جوش شیرین دارای ذراتی است که به پاک کردن لکه ها کمک کرده و با توجه به این که ملایم است، خراشی در شیشه یا سطح موردنظر ایجاد نخواهد کرد. کافی است یک قاشق جوش شیرین را با یک قاشق نمک مخلوط کرده و با آب مخلوط نمایید. مقدار کمی از مخلوط مورد نظر را در محل کثیف بریزید و بعد از چند دقیقه با دستمالی تمیز پاک و شستشو فرمایید.

بیشتر: هوم خانه تعمیر مرکزی اجاق گاز سینجر را در شمال جنوب شرق و غرب تهران با استفاده از تعمیرکار مجرب و با ضمانت نامه معتبر و قطعات اصلی به شما ارائه می نماید.

۳-ترکیب جوش شیرین با لیمو نیز تأثیر قابل توجهی در تمیزی لکه های روی سطح اجاق گاز دارد. جهت این کار، مقدار یک قاشق جوش شیرین را بر روی محل های موردنظر بپاشید. سپس یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده و بر روی سطح موردنظر بمالید. چند دقیقه ای صبر کرده و سپس با یک دستمال مرطوب، مواد را از روی اجاق گاز تمیز فرمایید.

۴- از ترکیب های دیگر جوش شیرین می توانیم به مخلوط جوش شیرین با مایع ظرفشویی اشاره نماییم. نسبت مساوی از جوش شیرین و مایع ظرفشویی را در ظرفی ریخته و قدری آب اضافه کنید. سپس مخلوط کنید و بر روی سطح موردنظر بمالید تا کثیفی را شل کند. بعد از چند دقیقه صبر، می توانید سطح موردنظر را پاک کنید و شاهد سطحی براق از اجاق گاز خود باشید.

۵- پیشنهاد دیگر ما استفاده از سرکه سفید است. قطعا نقش سرکه در تمیز کردن سایر اجزای آشپزخانه را نیز به گوش تان خورده است. از سرکه برای تمیز کردن اکثر سطوح شیشه ای استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب گرم ترکیب کرده و داخل بطری اسپری ریخته و بر روی سطح موردنظر اسپری نمایید. این محلول، کثیفی را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف خواهد نمود.

۶- در صورتی که قصد تمیز کردن شبکه فلزی و شعله های اجاق گاز را دارید، پیشنهاد می کنیم که ظرف بزرگی را از صابون، جوش شیرین و آب مخلوط کنید و شعله ها و شبکه فلزی اجاق گاز را داخل آن قرار داده و اجازه دهید حداقل یک ساعتی بگذرد. سپس آن ها را از محلول خارج کرده و با مسواک برس بکشید تا کاملاً تمیز شوند. در نهایت آن ها را آبکشی نمایید. البته درنظر داشته باشید که تمیزکاری اجاق گاز با صفحه نمایش لمسی از جمله اجاق گاز اسنوا ، اجاق گاز اخوان و .. حساسیت بیشتری را می طلبد.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟