معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

معمولا ماشین های اسپرسو ساز از تک گروپ تا پنج گروپ ساخته می شوند. قسمت های مختلفی دارد. از هدگروپ گرفته تا سینی چکه، هرکدام نیاز به مراقبت و نگهداری طولانی مدت خواهند داشت. چرا که هزینه های این دستگاه بالا است. لازمه درک بیشتر /از یک ماشین اسپرسو ساز در حین کار این است که قطعات را بشناسید. بیشتر بخوانید


هد گروپ (Head Group): قسمتی از دستگاه اسپرسو ساز می باشد برای عصاره گیری قهوه، پرتافیلتر به آن نصب و متصل می شود. آب از طریق مجرا های هد گروپ، به طور یکسان روی پودر قهوه کوبیده شده درون پرتا فیلتر می ریزد.


پرتافیلتر (Porta Filter):پرتافیلتر دارای یک محفظه با مجرا های ریز می باشد که به آن سبد پرتافیلتر می گویند. حجم این سبد بسته به تعداد خروجی های پرتافیلتر، متغیر می باشد. معمولا سبد ها برای خروجی یک شات، گنجایش ۷ تا ۱۱ گرم قهوه آسیاب شده دارد. برای خروجی دو شات گنجایش بین۱۴ تا ۲۲ گرم قهوه آسیاب شده است. البته در بعضی مواقع سبد ها با گنجایش بالاتر قابل استفاده می باشد.


نازل بخار:لوله ای است از جنس استیل که دارای چند خروجی برای بخار آب داغ، می باشد. از این معمولا برای گرم کردن و فوم گیری از شیر استفاده می شود.

نازل آب جوش:برای دادن آب جوش جهت تهیه مصارف مختلف است.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟