مشکلات و ایرادات متداول مایکروویو الکترولوکس

استفاده مستمر از دستگاه سبب می شود که عملکرد آن را با مشکلاتی مواجه کند. در زیر به بخشی از ایرادات رایج اشاره می کنیم.

  • زمانی که مایکروفر الکترولوکس گرم نمی شود: از جمله مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از دستگاه با آن مواجه شوید، گرم نشدن ماکروفر است. پیش از هر کاری تنظیمات دستگاه را بررسی نمایید تا از درست بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید. در صورت تنظیم نبودن، دستگاه را متناسب با آنچه در دفترچه راهنما است، تنظیم نمایید در غیر این صورت می بایست خازن و دیود، برد اصلی و لامپ را بررسی نمایید. خرابی هر یک از این قطعات، دلیلی بر گرم نشدن دستگاه مایکروویو الکترولوکس می باشد.
  • زمانی که مایکروفر الکترولوکس به صورت ناگهانی خاموش می شود: از شایع ترین مشکلات پیش رو ممکن است خاموش شدن ناگهانی مایکروویو باشد که به دلیل خرابی میکرو سوئیچ درب ماکروفر است. لازم است این نکته را بدانید که خرابی سوئیچ زمانی اتفاق می افتد که درب دستگاه به صورت غیر اصولی باز و بسته شود و در نتیجه به خاموشی ناگهانی دستگاه منجر می شود. در این زمان تعویض میکروسوئیچ بهترین راهکار است.
  • عیب یابی و تعمیرات توسط تعمیرکار مایکروفر الکترولوکس
  • زمانی که گریل ماکروفر متوقف می شود: از مهم ترین بخش های مایکروویو گریل آن است و خرابی این بخش می تواند شوک بزرگ برای شما باشد. المنت، برد اصلی و ترموستات سه قطعه اصلی هستند که با فعالیت بخش گریل ارتباط مستقیم دارند در نتیجه در هنگام بروز خطا می بایست این قطعه ها را بررسی نموده و از صحت آن مطمئن شوید. اگر خودتان فنی هستید و یا کار را به تعمیرکار می سپارید اجازه دهید برد اصلی به دلیل حساسیت آن در آخرین مرحله عیب یابی شود چرا که میزان خرابی آن نیز کم تر از المنت و ترموستات می باشد.
  • زمانی که مایکروفر الکترولوکس جرقه می زند: جرقه زدن دستگاه را جدی بگیرید چرا که ممکن است منجر به آتش سوزی نیز شود. در صورت مشاهده جرقه پیش از ار کاری، دستگاه را خاموش نموده و دو شاخه را از برق جدا کنید. جنس ظرف مورد استفاده یکی از مواردی ست که در جرقه زدن تاثیر گذار است بنابراین از استفاده از ظروف آلومینیومی و فلزی در ماکروفر خودداری نمایید. هم چنین ممکن است قطعاتی مانند پایه های فلزی، خازن و مگنترون دچار مشکل شده باشند که از طریق جرقه زدن نشان داده می شود. بنابراین این قطعات را نیز با حضور شخصی حرفه ای مورد بررسی قرار دهید.
  • زمانی که سینی گردان مایکروفر الکترولوکس نمی چرخد: مواد غذایی با چرخش منظم و مناسب مایکروویو به خوبی پخته و گرم می شوند اما گاهی شاهد این موضوع هستید که سینی گردان کار نمی کند. در این مواقع باید به سراغ موتور دستگاه بروید و آن را بررسی نمایید. موتور قطعه حساسی ست در نتیجه تعمیر و یا تعویض آن را با دقت و هماهنگی تعمیرکار حرفه ای انجام دهید در غیر این صورت ممکن است دستگاه کارایی خودش را از دست دهد.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟