نکات خرید یخچال ساید بای ساید

 به میزان مصرف انرژی یخچال توجه کنید

اگر یک خانواده کم جمعیت هستید ، پس سعی کنید از خرید یخچال های بزرگ اجتناب کنید .زیرا هرچه یخچال از سایز بزرگتری برخوردار باشد طبیعتا میزان مصرف انرژی بالاتری نیز دارد که برای یک خانواده کم جمعیت اصراف است . روی اکثر یخچال ها میزان مصرف انرژی آن یخچال با حرف A  تا G  مشخص شده است که طبیعتا A  به معنی مصرف انرژی کمتر و هر چه به سمت  G باشد به معنای مصرف بیشتر انرژی است حتی در بعضی از یخچال ها مانند یخچال دوقلو و یخچال فریزر شاهد تعدادستاره برای مصرف انرژی هستیم که تعداد ستاره های بالاتر نشان دهنده حداقل مصرف انرژی ممکن برای یخچال است . همچنین در چند نمونه از یخچال های ساید و یخچال دوقلو و حتی یخچال بالاپایین به دلیل برفکی که داخل یخچال به وجود آمده و  حاصل از دمای زیاد داخل یخچال است مصرف انرژی بسیار بیشتر خواهد شد در نتیجه هنگام خرید یخچال از فروشنده بخواهید تا یخچالی بدون برفک را به شما معرفی کند زیرا وجود همین سیستم در یخچال باعث شده تا مشکلات مربوط به مصرف انرژی حل شود .

بیشتر: نحوه تنظیم دمای یخچال

فضای داخلی یخچال و رنگ و جنس بدنه یخچال یادتان نرود

توجه کنید که هرچه قدر فضای داخلی یخچال بزرگتر باشد و از ارتفاع بالاتری برخوردار باشد ، ظروف و قابلمه های بیشتری در آن جا میگیرد و زمانی که مهمانی داشته باشید از این بابت خیالتان راحت ترخواهد بود . ضمن اینکه برای آنکه هارمونی رنگ و تناسب در آشپزخانه شما رعایت شود پس سعی کنید رنگ متناسب با کابینت ها و دیوارآشپزخانه انتخاب کنید .


معمولا یخچال ها به سه رنگ سفید ، نقره ای ، استیل در بازار موجود هستند که اگر قصد خرید یخچال را داشته باشید می تواند یخچال هایی به رنگ مشکی را هم در گزینه های خود قراردهید که این روزها بسیار پرطرفدار هستند و جلوه بسیار خاصی برای آشپزخانه شما به وجود خواهند آورد.


حواستان به موتور یخچال باشد

یکی از مهمترین نکات برای خرید یخچال کیفیت موتور آن است . متاسفانه در بیشتر یخچال ها از موتورهای چینی استفاده شده و همین موضوع باعث کاهش عمر یخچال خواهد شد . پس هنگام خرید یخچال حتما به فروشنده بیان کنید که موتور یخچال چینی نباشد و قدرت بالایی نیز داشته باشد.


امکانات جزئی تررا فراموش نکنید

معمولا افراد قبل از خرید یخچال به ابعاد و رنگ و جنس بدنه و سیستم های خنک کننده و … که تقریبا جلوی چشم است توجه می کنند که درست است اما نکات جزئی تری مانند تنظیم دمای داخل یخچال و نورمناسب داخل آن و تنظیم میزان رطوبت برای تازه تر نگه داشتن سبزیجات بسیارمهم است .


برای مثال باید از فروشنده بخواهید تا راهنمای مربوط به تنظیمات دما را در اختیارشما قرار دهند زیرا دمای قسمت یخچال با فریزر متفاوت است و اگر اطلاعاتی در مورد تغییرات دما نداشته باشید ممکن است مواد غذایی شما یخ بزند و یا موادی که در فریزر هستند مانند گوشت و… فاسد شوند .همچنین میزان تنظیم رطوبت نیز برای قسمت های مختلف یخچال نیز متفاوت است و برای موادغذایی مختلف نیازمند کنترل متفاوتی برای رطوبت داخل یخچال هستیم.


البته این موارد اغلب توسط تکنسین های شرکت گارانتی که در محل یخچال را نصب مینماید آموزش داده میشود.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟