بررسی انواع موتور ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ها بسته به مدلی که تولید می شوند دارای موتورهای مختلفی می باشند. در این بخش انواع موتورها را برای شما شرح میدهیم.

ماشین لباسشویی ها دارای سه مدل موتور می باشند که به شرح زیر هستند:

1 – موتورهای  DC

این موتورها بدون ذغال کار کرده و دارای یک روتور با آهنربای دائمی می باشند و بدون تسمه و پولی کار می کنند. در اصطلاح به این موتورها دایرکت درایو (Direct Drive) می گویند که برند ال جی از پیشتازان تولید این موتورها بوده و طول عمر آن ها نیز بسیار زیاد است.

مایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی دوو

2 – موتورهای القایی آسنکرون

این نوع موتورها که برای راه اندازی نیاز به خازن دارند، دارای دو سرعت متفاوت بوده و دارای اورلود (محافظ حرارتی) نیز می باشند و در مدل های چهارصد دور مورد استفاده قرار می گیرند. دور كند لباسشویی، از دو سیم پیچ با مقاومت یکسان تشیكل شده که چرخش دیگ را در جهت راستگرد و چپگرد به عهده دارند.


دور تند لباسشویی (بین 800 تا 1400 دور) شامل سیم پیچ فرعی و سیم پیچ اصلی با مقاومت های مختلف می باشند.


3 – موتور اونیورسال

این موتورها در مدل های  الکترونیکی و الکترومکانیکی استفاده مي شوند.


کنترل دور این موتورها توسط یک برد الکتریکی و با استفاده از روش کنترل ولتاژ، انجام مي شود.


این موتورها دارای یک تاکوژنراتور برای تنظیم دور آن مي باشد.


در انتهای شفت برخی از موتورهای آسنکرون و یا آرمیچر موتورهای اونیورسال، یک قطعه به اسم تاکوژنراتور نصب شده است که دارای یک آهنربا و یک بوبین با سیم پیچی مسی مي باشد که در نزدیکی آهنربا و بر روی شفت موتور نصب شده است و به صورت هماهنگ با موتور می چرخد و دارای یک محافظ پلاستیکی برای جلوگیری از ریختن آب بر روی آن می باشد.


وقتی که جریان فرستاده شده کمتر از جریان پایه باشد، تعداد ارسال پالس های رسیده به برد الکترونیکی، افزایش پیدا می کند و در نتیجه سرعت موتور افزایش خواهد یافت و برعکس اگر جریان ارسال شده بیشتر از جریان مبنا باشد، تعداد پالس های ارسالی توسط برد،کاهش یافته درنتیجه سرعت موتور کاهش می یابد.ش

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟