بررسی دلایل تمیز نشستن ماشین های ظرفشویی زانوسی

تمیز نشستن ماشین های ظرفشویی با برند های مختلف از جلمه ماشین ظرفشوی زانوسی دلایل بسیاری دارد که در ادامه به مهمترین آن ها پرداخته ایم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر ظرفشویی زانوسی در محل همراه ما باشید.

ایجاد خط و خش بر روی ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشوی زانوسی

ایجاد خط و خش یر روی ظروف شیشه ای اغلب بخاطر عوامل مکانیکی میباشد و در حین قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشوی زانوسی، یا به جهت اصطکاک و برخورد ظروف شیشه ای در زمان شستشو روی می دهد. در برخی اوقات سختی آب هم عاملی برای ایجاد خط و خش بر روی ظروف شیشه ای خواهد بود که در این صورت اغلب ایجاد خط و خش و خراش به طور دایره ای یا حلقه ای بر روی لیوان ها قابل رویت می شود.

اغلب این لکه ها برروی ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی با یه اصطلاح DISHLEX ایجاد نمیگردند و بیشتر بر روی ظروف شیشه ای ایجاد میشود که خیلی مناسب برای شستشو در ماشین ظرفشویی نمیباشند.

این لکه ابری در صورتی که از روی سطح شیشه پاک نمیشود، اثرات شیمیایی شوینده بر روی سطح ظرف بوده و قابل رفع نیست بود، و در صورتی که با دستمال نمدار پاک میشود اثرات آهک آب است و قابل رفع خواهد بود.

وجود لکه های ابری در همه لیوان در ماشین ظرفشوی زانوسی

این مشکل بیشتر برای لیوان های کم اهمیت روی میدهد. در پروسه تولید این لیوان ها و ساخت انحنای لازم در لبه های لیوان با استفاده از هوای داغ و ذوب مواد شیشه ای انجام میگیرد. و لبه ها به صورت منحنی درمی آیند.اینکه مواد شیمیایی در زمان شستشو چه تاثیری بر روی سطوح میگذارند به این مرحله بستگی دارد و باعث ایجاد لکه های ابری دورتا دور لیوانها میگردد که با چشم دیده نمیشوند در اثر شستشو و مواد شیمیایی این لکه ها به صورت ابری در لیوان و ظروف فلزی نمایان خواهند شد. پس این ایراد به نحوه تولید و اثرات مواد شیمیایی مواد شوینده بستگی دارد و ربطی به مشکلات فنی ماشین ظرفشویی ندارد.

دلیل ایجاد لکه های قهوه ای و رنگی برروی ظروف

این اتفاق اغلب به این صورت روی میدهد که روی ظروف شیشه ای حالتی رنگین کمانی بجای می ماند و مشتری تصور دارد که ماشین ظرفشویی درست کار نمیکند.در این حالت امکان دارد که روی ظرف شیشه ای به صورت کدر هم بشود. اغلب این حالت به خاطر سیلیکات موجود در شیشه بوده که در اثر شوینده ای که اثر باز و قلیایی آن کم باشد رخ خواهد داد.

در صورتی که آب بسیار نرم باشد و یا درجه حرارت شستشو خیلی بالا باشد نیز این حالت نیز رخ می دهد.

در این بخش سعی کردیم به مهمترین مشکلات در تمیز نشستن ماشین ظرفشویی زانوسی بپردازیم. در ادامه می توانید سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟