خاموش شدن کولر گازی یا off شدن کولر گازی یکی از مواردی میباشد که در استفاده از کولر گازی روی می دهد. آف شدن یکباره کولر گازی نشان داده است که کولر کازی شما دچار اختلال میباشد. در صورتی که کولر گازی شما هم خاموش می شود و می خواهید بدانید چرا کولر گازی خاموش می شود، با ما همراه باشید. ما در این مطلب دلایل خاموش شدن کولر گازی و آف شدن ناگهانی کولر گازی را آورده ایم.

این مقاله شما را با دلایل خاموش شدن کولر گازی آشنا می کند ولی برای تعمیر کولر گازی لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که این کار بدون تخصصص و آشنایی با کولر گازی امکان ندارد.

علل خاموش شدن کولر گازی چیست؟

خاموش شدن کولر گازی مانند هر وسیله الکتریکی دیگر علل متفاوتی می تواند داشته باشد. در باره کولر گازی هم که یک وسیله الکتریکی محسوب می شود همین مورد صادق است. در نتیجه باید گفت که علت خاموش شدن یکباره  کولر گازی نیز به عوامل متعددی مربوط می شود. در اینجا باید توجه داشت که تشخیص علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی باید بر حسب اولویت و از بررسی نخستین اقدامات انجام بشود. 

مشکلات انتقال برق کولر گازی

چون که کولر گازی از انرژی الکتریک استفاده می کند، با مشاهده خاموش شدن ناگهانی کولر گازی باید به این فکر افتاد که ممکن است به هر جهت مشکلی در برقراری این انرژی به کولر گازی و هچنین قطعات داخلی آن هست.

برق خارجی

همان گونه که گفته شد نخست باید بررسی گردد که انرژی اکتریکی به کولر گازی از بیرون کولر به آن می رسد یا خیر؟

در نتیجه اولین اقدام بررسی سلامت برق ساختمان و سیم هایی میباشد که دستگاه متصل می شوند. اشکال در این موارد و همچنین وجود اشکال در فیوز ممکن است باعث بروز چنین اشکالی باشد.

برق داخلی

هر یک از قطعات داخلی کولر گازی به میزان معینی از انرژی الکتریکی نیاز دارد و در صورتی که این میزان انرژی به هر یک از این قسمت ها نرسد کولر گازی خاموش خواهد شد. از جمله مواردی که می تواند با عث شود میزان برق به قسمت های مختلف درون کولر گازی نرسد، کثیف شدن، پوسیدگی و خرابی سیم ها و خازن ها و افت فشار برق است.

خرابی ترموستات

یکی از مواردی که ممکن است علت خاموش شدن کولر گازی پنجره ای شود نوع تنظیمات ترموستات کولر گازی است. در برخی از کولرهای گازی تنظیمات ترموستات به نحوی است که باعث خاموشی خودکار این وسیله خواهد شد. 

تمیز نبودن فیلترها

فیلترهای هوای کولر گازی قسمتی از این دستگاه می باشند که وظیفه پاک کردن گرد و غبار و آلودگی هوای اطراف را به عهده دارند.

این فیلترها پس از مدتی باید تمیز یا تعویض شوند و در صورتی که این کار اتفاق نیوفتد مسیر هوا به تدریج بسته می شود و کولر گازی به سختی کار خواهد کرد و در نهایت باعث خاموش شدن این وسیله خواهد شد. 

خرابی کمپرسور

از دیگر عواملی که ممکن است باعث آف شدن کولر گازی شود، خاموش شدن کمپرسور کولر گازی است که در اثر خراب شدن کمپرسور کولر گازی بوجود می آید. زمانی که کولر گازی را روشن کنیم کمپرسور استارت می کند و پس از آن کولر روشن می شود. زنانی که کولر را روشن کردیم اما بلافاصله کولر خاموش شد احتمالا بخاطر خرابی کمپرسور است. 

گرم شدن بیش از حد کمپرسور

گرم شدن بیش از حد هر دستگاه الکتریکی ممکن است منجر به خرابی در آن دستگاه شود. گرم شدن زیاد کمپرسور نیز می تواند باعث خرابی این دستگاه شود. باید دقت داشت که در هیچ شرایطی نباید کولر گازی به طور مداوم روشن باشد. 

خرابی برد کولر گازی

خرابی برد کولر گازی اسپلیت نیز از جمله عواملی است که ممکن است باعث خاموشی کولر گازی شود. در حقیقت تمامی دستوراتی که به قسمت های مختلف کولر گازی داده می شود توسط برد این دستگاه است و عدم کاردکرد این قسمت در هر لحظه منجر به خاموش شدن این دستگاه خواهد شد.

همچنین ممکن است بر اثر فرسودگی که بواسطه عمر طولانی دستگاه خواهد بود، فرمان های اشتباه به قسمت های مختلف فرستاده می شود که یکی از آن ها علت آف شدن کولر گازی می باشد.

در اینجا باید به این توجه شود که برد کولر گازی از تعداد زیادی خازن و مدار تشکیل شده است و تعمیر آن نیازمند افرادی است که دانش و تجربه کافی در آن را داشته باشند.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟