چرا کولر گازی زیاد صدا می دهد؟

هوا خنک به وجود آمده توسط کولر گازی شما را از دس گرمای خیلی زیاد راحت خواهد کرد ولی سر و صدایی که از کولر گازی شما ایجاد می شود داستان دیگری دارد. کولر گازی پر سر و صدایی که همواره صدای بلندی دارد لزوما نشان دهنده وجود مشکل نیست. با این حال اگر از کولر گازی خود صدای غیر معمولی مانند صدای بلند، وزوز، سوت کشیدن، صدای جیغ مانند و ... می شنوید، این صدا ها میتوانند نشانه های سیستمی باشند که نشان دهنده این است که کولر گازی شما به سوی خرابی  پیش میرود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با نمایندگی تعمیرات کولر گازی در محل همراه ما باشید.

کولر گازی های جدید خیلی آرام تر و کم صداتر از کولر گازی های نسل قدیم میباشند. کولر گازی ها با بازدهی زیاد از تکنولوژی کاهش صدا و کمپرسورهای اینورتر استفاده میکنند تا میزان صدا را زیر ۵۵ دسی بل نگه دارند.

پس در صورتی که در زمان کارکرد عادی صداهای غیر معمولی از کولر گازی خود می شنوید آنها را جدی بگیرید؛ چون این موارد می تواند نشانه خراب شدن و نیاز به تعمیرات و عیب یابی کولر گازی باشد.

دلیل صدای زیاد کمپرسورچیست؟

کمپرسور کولر گازی ها از دو قسمت سیم‌پیچ و روتر تشکیل‌شده است که درون یک بدنه فولادی قرارگرفته است. علت اصلی صدای کمپرسور نیز یکی از این دو قسمت می باشند. از نشانه‌های زیر می‌توان به ایجاد مشکل در کمپرسور پی برد.

  1. کمپرسور بیش‌ازحد طبیعی داغ است و بوی سوختگی یا حرارت می آید.
  2. برق ورودی درزمانی که کولر گازی روشن می‌شود یا چند دقیقه پس از روشن شدن آن قطع خواهد شد.
  3. اطراف کمپرسور روغن زده و نشت دارد.
  4. وقتی که کمپرسور آغاز بکار می‌کند لرزش خیلی زیادی دارد.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟