مزیا و معایب جاروبرقی کیسه ای

 مزایای جاروبرقی‌های کیسه‌ای:

۱-رعایت نظافت و بهداشت
زمانی قرار است کیسه جاروبرقی را تمیز نمایید و دوباره استفاده کنید، مسلما گرد و غبار آن داخل سینه‌تان باقی می‌ماند و شما را اذیت می‌کند از این رو این مدل کیسه‌ها بهداشتی نیستند و به همین دلیل کیسه‌های یک‌بار مصرف روی کار آمدند تا در صورت پر شدن یکباره به بیرون ریخته بشوند.

۲-سازگار با فیلترهای هپا
فیلتر هپا نوعی فیلتر است که داخل جاروبرقی تعبیه می‌شود و با ذرات معلق گرد و غبار و پخش شدن آن در هوا جلوگیری می‌کند. البته این نوع فیلتر در هر دو نوع جاروبرقی کیسه‌دار و بی‌کیسه به کار رفته اما با جاروبرقی‌های کیسه‌دار سازگاری بیشتری دارد و ذرات را به دام می‌اندازد.

۳- زحمت نداشتن
این مدل جاروبرقی‌هایی که دارای کیسه می باشند به شما زحمت زیادی نمی‌دهند. شاید هر ماهی یک‌بار کیسه آن‌ها پر شده و لازم باشد آن را تعویض کنید. البته این موضوع به میزان استفاده شما از جاروبرقی م میزان تمیزی منزل برمی‌گردد اما اینگونه نیست که با هر بار جارو کشیدن نیاز به تعویض کیسه باشد. به همین جهت به آن‌ها جاروبرقی‌های بی‌زحمت می‌گویند.

معایب جاروبرقی‌های کیسه‌ای


۱-وجود کیسه خود یک معضل می باشد
هم اینکه قرار است هر بار کیسه آن را تعویض کرده پس باید خریداری شود و هم اینکه ممکن است در اواسط کار کیسه پر شده و کار شما نصفه نیمه بماند تا بتوانید کیسه را عوض کنید. از طرفی اگر جاروبرقی شما قدیمی باشد گاهی با مشکل پیدا نشدن کیسه آن مواجه می‌شوید. تمامی این‌ها مشکلاتی است که می‌توانید در زمان استفاده از جاروبرقی کیسه‌ای تجربه کنید اما دلیل قانع کننده‌ای برای عدم استفاده از آن نیز نیست.

۲- عدم مکش خوب به هنگام پر شدن
وقتی کیسه جاروبرقی رو به پر شدن است، مسلما کار شما دچار اختلال شده و نمی‌توانید با آن کار کنید. قدرت و مکش آن پایین آمده و زباله‌های روی فرش و زمین را به خوبی جمع نمی‌کند. باز هم راه چاره این است که همیشه به کیسه جاروبرقی خود توجه کرده و آن را خالی نمایید تا در هنگام نظافت شما را اذیت نکند.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟