بررسی نکاتی برای خرید چای ساز

چای، گیاهی چینی با قدمتی پنج هزار ساله است که از قرن شانزده در ایران رواج پیدا کرده؛ گیاهی که با طعم بی‌نظیر تلخ و گس خود تمام مردم دنیا را شیفته خود کرده است. نوشیدن چای یک سنت قدیمی در ایران است و دیگر نمی‌توانید هیچ خانه ای را بیابید که بساط چای اش به راه نباشد. در ادامه این مقاله از تعمیر چای ساز تفال در تعمیرگاه مجاز و مرکزی همراه ما باشید.

یک باور نادرست
چای ساز هم مانند هر دستگاه تازه دیگری طرفدار ها و منتقدانی دارد. منتقدانی که تصور دارند طعم و مزه ی چای دم شده در چای ساز به اندازه سماور و کتری قوری های سنتی با کیفیت نمی باشد. آن سوی داستان هم طرفدارانی وجود دارند که از راحتی و سرعت کار با این دستگاه و آماده شدن چای در کمتر از دقایقی لذت می بردند و ‌آ‌ نرا به دیگران به شدت پیشنهاد می‌کنند.
چای به وسیله ی آب جوش و گرمای حاصل از بخار آب یا کفه چای ساز دم کشیده و این دم کشیدن هیچ ارتباطی به چای ساز یا کتری و قوری ندارد؛ مزه ی بد چایی گاهی اوقات به دلیل اشتباهی میباشد که ما در زمان استفاده از چای ساز انجام می دهیم.
اشتباه نکنید
در صورتی که پس از دم کردن چای در چای ساز، قوری را روی کفه ی حرارتی روشن بگذاریم و چند ساعتی آنجا بماند به دلیل حرارتی که از کفه به آن می رسد رفته رفته مزه ی بدی گرفته و به قول معروف می جوشد و رنگ آن کدر می شود. اگر این اشتباه را انجام ندهیم چای ساز با وسایل سنتی که چای را دم می آورند هیچ فرقی نخواهد داشت و حتی مزایایش مناسبتر است.
چند مدل چای‌ساز وجود دارد؟
چای ساز ها در 2 نوع روی همی و صفحه‌ای می باشند. چای سازهای روی هم، دارای یک کتری برقی بوده که بر روی پایه متصل به برق قرار می‌گیرد و قوری روی آن سوار می‌شود . دستگاهی شبیه به قوری کتری با این فرق که با برق کار می نماید. نوع دیگر چای سازهای صفحه‌ای بوده که کتری آنها سمت راست و قوری در سوی چپ به روی صفحه‌ای سوار می‌شوند .
این که شما کدام مدل را بر می گزینید  بسته به سلیقه شما است اما می‌توان گفت جدا از زیبایی، چای‌سازهای صفحه ای با قیمتی مناسب تر کارایی بیشتری دارند و ما توصیه داریم که این مدل چای‌ساز را در الویت خرید خودتان قرار دهید.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟