چرا موتور کولر گازی بکو می سوزد؟

ما در این آموزش از نمایندگی تعمیرات بگو به بررسی مهمترین دلایل سوختن کولر گازی می پردازیم. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش خدمات نمایندگی تعمیرات کولرگازی بکو مراجعه فرمایید.

اگر کولر گازی شما (چه از برند بکو باشد چه برندی دیگر) کمپرسورش کار نکند هیچ سرمایی ندارد و بهتر است بدانیم موتور کولر گازی پر هزینه ترین بخش آن میباشد و در صورتی که خراب شود توان چرخش گاز را در مدار یا سیکل را نخواهد داشت در نتیجه بهتر است ما بدانیم کمپرسورها به دلایل زیر میسوزند: 

1. بدون گاز کار کردن کولر گازی بکو حتی در صورتی که گاز داشته باشد اما گاز کولر کم باشد سبب ایجاد مشکلاتی در کمپرسور میشود.

2. نوسانات برق شهری: مثلا در صورتی که ولتاژ برق به زیر ۲۰۰ ولت برسد کمپرسور یکباره در زمان کار کردن زیر بار میماند یعنی روند کار کردنش قطع خواهد شد ولی برق روی سیم پیچ هست و سیم پیچ به شدت آمپر میکشد و نخواهد توانست قطعات داخلش را راه بی اندازد و موتور اورلود میکند اورلود یعنی قطعه ای داخل موتور هست که در مواقع خطر برق را قطع میکند. 

3. سومین دلیل سوختن کمپرسور کثیف بودن کنداسور است و کندانسور کولر گازی همان قطعه ای میباشد که روی آت دور یا یونیت بیرونی نصب شده و شبیه رادیات ماشین میباشد که گاز داغ از کمپرسور وارد آن میشود و اگر کندانسور کثیف باشد کندانسور نمیتواند گرمای گاز را کامل تخلیه کند و باعث میشود فشاز گاز بالا برود یعنی روی گاز r22مثلا فشار گاز باید رو ۶۰ باشد ولی وقتی کندانسور کثیف باشد گیج عدد ۹۰ رانشان میدهد که این بالا بودن فشار گاز باعث بالا رفتن مصرف برق میشود به دلیل بالا رفتن آمپر که اگر آمپر بیش از حد شود احتمال سوختن کمپسور بیشتر میشود همچنین بالا رفتن فشار گاز فشار زیادی به کمپرسور وارد می نماید.

4. چهارمین دلیل از کار افتادن کمپرسور وجود هوا داخل لوله های مدار کولر گازی میباشد وقتی یک نصاب کولرگازی را نصب میکند ما اجبار داریم که مدار را با دستگاه وکیوم هوای داخل لوله ها را خارج کند به آن دلیل است که وجود ها داخل مدار با روغن کمپرسور ترکیب میشود و روغن موتور خراب میشود و توانایی و خاصیت خود را ازدست میدهد تا حدی و همچنین هوا باعث اکسید شدن بخش داخلی کمپرسور میگردد که بعد از مدتی این زنگ زدگی با اضافه شدن ضخامتش با قطعات دیگر موتور ساییدگی ایجاد میکند واحتمال قفل شدن یا گیرپاج شدن کمپرسور وجود دارد.

افزون بر این وجود هوا داخل مدار نقطع ذوب گاز را تغیر میدهد وجود رطوبت داخل مدار میتواند باعث کیپ شدن لوله مویی کولر گازی شود اگر لوله مویی اسپلیت کیپ شود راه چرخش گاز درون سیکل متوقف خواهد شد به این معنا که گاز چرخش ندارد و کمپرسور هر چقدر کار میکند نمیتواند گاز را بچرخاند و دمای موتر زیادتر شده و آمپر دستگاه بالا میرود برودت پایین میآید و احتمال سوختن کمپرسور زیاد میشود پس لوله مویی خیلی قطعه حساسی در کولر گازی میباشد به دیگر دلایل سوختن کمپرسور میتوان خرابی خازن را گفت خازن چیست در کولر گازی کمپرسور برای استارت زدن و آسان تر بگوییم جهت راه اندازی کمپرسور ما به ولتاژ بالای ناگهانی نیاز داریم و تنها خازن میتواند درون خودش ولتاژ زیادی را جمع آوری کند و در زمان احتیاج آن ولتاز را آزاد بسازد.

تعمیرات کمپرسور کولر گازی بکو در تهران

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات کمپرسور کولر گازی بکو در تهران به نمایندگی های و تعمیرگاه های مجاز کولر گازی بکو مراجعه فرمایید.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با برند پارس خزر

معرفی اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

از کجا بفهمیم جاروبرقی خراب شده است؟